Eerst bouwden de kinderen maquettes van hun klas (L1) en van de school (L2). Daarna werden de maquettes uitgetekend tot plattegronden. Met die plattegronden hebben we ruimtelijke oriëntatie geoefend. In de klas (L1). En op het schooldomein. (L2) Om ons project af te sluiten, hebben we gewerkt met bee-bots. Deze robots moesten de kinderen op voorhand programmeren, zodat ze een bepaalde route nemen op de plattegrond. Goed nadenken, uitvoeren, kijken en aanpassen waar nodig! Niet makkelijk, maar heel leuk!
Sorteren van klein naar groot (of omgekeerd) en verwoorden. Hoe groot is 1 meter nu ook al weer? Voorwerpen in de klas schatten: meer, minder of gelijk aan 1 meter? En dan natuurlijk meten met de meetlat. We ontdekten dat we soms nog veel over hadden of te kort kwamen. En dat we dat moeilijk met onze meter konden meten. We hebben een kleinere maat nodig. Zo zijn we gekomen bij de centimeter. Daar gaan we volgende keer mee verder.
Reacties
Een reactie posten